12 oktober
2022
Wettelijk minimumloon per 1 januari 2023 extra verhoogd
Per 1 januari 2023 wordt het wettelijk minimumloon (WML) verhoogd met 8,05 procent extra verhoging en daarbovenop de halfjaarlijkse indexatie. In totaal stijgt het wettelijk minimumloon per 1 januari 2023 met 10,15 procent. Het nieuwe wettelijk minimumloon voor personen van 21 jaar en ouder bedraagt € 1.934,40 bruto per maand.
Het wettelijk minimumloon is van toepassing voor werknemers van 21 jaar en ouder.
Kijk hier voor een overzicht van het wettelijk minimumloon per leeftijd, per uitbetalingstijdvak en per uur.
Naar overzicht wettelijk minimumloon
Publicatiedatum: 12 oktober 2022
Niets meer missen over het wettelijk minimumloon?
Laatste nieuws
- 02-10-2026 - CAO-tekst en samenvatting CAO openbare bibliotheken 2026 - 2028 beschikbaar
- 01-10-2026 - Onderhandelingsresultaat CAO middelbaar beroepsonderwijs en volwasseneneducatie 2026 - 2028 (CAO MBO)
- 29-09-2026 - CAO-tekst en samenvatting CAO multimodaal vervoer 2026 beschikbaar
- 29-09-2026 - Nieuwe CAO kartonnage- en flexibele verpakkingenbedrijf 2026 - 2028 (CAO Kartoflex) afgesloten
- 28-09-2026 - CAO-tekst en samenvatting CAO textielverzorging 2026 - 2027 beschikbaar





