Skip to main content
17 oktober
2017

Principeakkoord cao facilitaire contactcenters 2017 - 2019

De cao partijen Qlix (werknemers) en WFC (werkgevers) hebben een principeakkoord bereikt over een nieuwe cao voor de facilitaire contactcenters met een looptijd van 24 maanden.

Het principeakkoord zal voorgelegd worden aan de achterban.

 

Looptijd

1 november 2017 t/m 30 oktober 2019 

 

Salaris

01-11-2017: verhoging loonschalen (zie de nieuwe uurlonen in de tekst van het principeakkoord)
01-07-2018: verhoging loonschalen (zie de nieuwe uurlonen in de tekst van het principeakkoord)

 

Diversen

  • de loonschalen worden uitgebreid met een zesde niveau.
  • de inloopschaal vervalt. nieuwe medewekers kunnen gedurende een periode van maximaal zes maanden ingeschaald worden in een niveau lagere loonschaal tijdens hun inwerkperiode.
  • in de loonschalen zijn geen tredes meer, maar alleen nog maar een minimum en maximum.
  • afspraken over functiewaardering.
  • afspraken over jaarlijkse beoordeling van het functioneren en een beoordelingsverhoging van 1,75 procent indien tenminste 75 procent van de beoordelingsscore behaalt is.
  • roosters moeten minimaal twee weken voor aanvang van de dienst aan de medeweker bekend gemaakt worden
  • afspraken over de mogelijkheden voor opleiding
  • afspraken over de ketenregeling bij het aangaan van arbeidsovereenkomsten. Er kunnen maximaal 6 arbeidsovereenkomsten voor bepaalde tijd in een periode van maximaal 3 jaren afgesloten worden. De volledige payroll / uitzendperiode telt daarbij als 1 contract in de keten.
  • er is afgesproken dat een deel van het lage inkomensvoordeel zal terugvloeien naar de werknemers in de vorm van een blijfbonus.
  • de opbouw van bovenwettelijke vakantiedagen gaat ook tijdens een periode van arbeidsongeschiktheid door.
  • als een werknemer bij een bedrijf gaat werken waar geen pensioenregeling van toepassing is, terwijl eerst via een payroll/uitzendburo met pensioenregeling gewerkt werd, zal een compensatie ontvangen ter hoogte van het werkgeversdeel in de pensioenpremie. 

 

downloaddownload hier de tekst van het principeakkoord

 

Naar de pagina van de cao voor facilitaire contactcenters

 


Publicatiedatum: 17 oktober 2017

Volg ons op social media

Facebook   social 1 round twitter  social 1 round linkedin  social 1 round instagram


Niets meer missen over de cao callcenters?

Meld je hier aan voor de gratis nieuwsbrief! Meer dan 400 personen gingen je reeds voor!