Skip to main content
16 december
2023

Instemming eindbod CAO facilitaire contactcenters (callcenters) 2024

De werkgevers hebben een eindbod gedaan voor een nieuwe eindbod CAO facilitaire contactcenters (callcenters) met een looptijd van een jaar. Het eindbod is door de vakbonden voorgelegd  aan de achterban en die hebben ingestemd. 

Hiermee is de nieuwe CAO definitief. 

 

De hoofdpunten van het eindbod / nieuwe CAO zijn: 

 

Looptijd

1 januari 2024 t/m 31 december 2024

 

Salaris

01-01-2024: minimum uursalarissen worden aangepast met 5 tot 15,6 procent:

  • level 1: € 13,80 bruto per uur (was junior)
  • level 2: € 14,08 bruto per uur (was medior)
  • level 3: € 14,35 bruto per uur (was senior)

01-01-2024: verhoging salarissen van werknemers die een salaris boven het minimum uursalaris ontvangen. Zie bijlage 1 van onderstaande tekst van het eindbod voor de verhoging die van toepassing is.

01-01-2024: de minimum jeugdlonen worden met 15,6 procent verhoogd ten opzichte van de lonen per 1 januari 2023

 

Diversen

  • de salarisaanpassing in verband met beoordeling (PA) komt te vervallen. Er worden wel PA-gesprekken gevoerd en die worden gebruikt om de werknemer in te delen op de verschillende levels. De CAO partijen zullen in overleg gaan om een alternatief PA systeem af te spreken voor na 2024.
  • Iedere werkenmer die onder artikel 2 van de werkingssfeer van de cao valt, heeft de functie van klantadviseur. Daarnaast kan de klantadviseur een extra (tijdelijke) rol uitvoeren (andere werkzaamheden naast de klantcontacten). In het eindbod worden afspraken gemaakt over de functie klantadviseur en de extra werkzaamheden met betrekking tot beloning, ontwikkeling en doorgroei.
  • per 1 januari 2025 zal (onder voorwaarden) de werkingssfeer van de CAO uitgebreid worden met de functie van de direct leidinggevende van de klantadviseur (teamleiders). 

 

 

downloaddownload hier de tekst van het eindbod voor de CAO facilitaire contactcenters (callcenters) 2024

 

 

Naar de pagina van de CAO facilitaire contactcenters (callcenters)

 


Publicatiedatum: 16 december 2023

Volg ons op social media

Facebook   social 1 round twitter  social 1 round linkedin  social 1 round instagram


Niets meer missen over de cao callcenters?

Meld je hier aan voor de gratis nieuwsbrief! Meer dan 400 personen gingen je reeds voor!