Skip to main content
27 februari
2022

Eindbod CAO facilitaire callcenters 2022

De werkgevers hebben een eindbod gedaan voor een nieuwe CAO voor de facilitaire callcenters met een looptijd van een jaar.

Het eindbod zal door de vakbonden voorgelegd worden aan de achterban.

 

De hoofdpunten van het eindbod zijn: 

 

Looptijd

1 januari 2022 t/m 31 december 2022

 

Salaris

01-01-2022: aanpassing lonen op basis van de stijging van het wettelijk minimumloon en afhankelijk van de prestatie

 

Diversen

  • per 1 januari 2022 worden de percentages van het junior-medior-senior model aangepast met 0,5 procent. Per 1 januari 2022 zijn de percentages dan 102,0% - 104,0% en 106,0% van het wettelijk minimumloon.
  • per 1 januari 2022 wordt de thuiswerkvergoeding verhoogd naar € 2,00 netto per dag op fulltime basis. Hierin wordt geacht opgenomen te zijn: elektriciteitsverbruik, waterverbruik, gasverbruik, koffie en thee, wc-papier en afschrijving van buro en stoel. Bij een BYOD model zal de vergoeding verhoogd worden met € 0,50 per thuisgewerkte dag.
  • in de eerste helft van 2022 wordt een pensioenmodel opgesteld die door alle WFC leden vanaf 1 januari 2023 minimaal toegepast zal worden.
  • er komt onderzoek naar de mogelijkheid tot het algemeen verbindend verklaren van de CAO
  • werkgevers moeten een transparante urenregistratie voor de werknemers voeren.
  • alle gewerkte uren worden betaald, waarbij het rooster het uitgangspunt is en pauzes hierbuiten vallen.

 

downloaddownload hier de tekst van het eindbod voor de CAO voor de facilitaire callcenters 2022

 

Naar de pagina van de CAO voor de facilitaire callcentersvoor de facilitaire callcenters

 


Publicatiedatum: 27 februari 2022

Volg ons op social media

Facebook   social 1 round twitter  social 1 round linkedin  social 1 round instagram


Niets meer missen over de cao callcenters?

Meld je hier aan voor de gratis nieuwsbrief! Meer dan 400 personen gingen je reeds voor!