27 februari
2022
Eindbod CAO facilitaire callcenters 2022
De werkgevers hebben een eindbod gedaan voor een nieuwe CAO voor de facilitaire callcenters met een looptijd van een jaar.
Het eindbod zal door de vakbonden voorgelegd worden aan de achterban.
De hoofdpunten van het eindbod zijn:
Looptijd
1 januari 2022 t/m 31 december 2022
Salaris
01-01-2022: aanpassing lonen op basis van de stijging van het wettelijk minimumloon en afhankelijk van de prestatie
Diversen
- per 1 januari 2022 worden de percentages van het junior-medior-senior model aangepast met 0,5 procent. Per 1 januari 2022 zijn de percentages dan 102,0% - 104,0% en 106,0% van het wettelijk minimumloon.
- per 1 januari 2022 wordt de thuiswerkvergoeding verhoogd naar € 2,00 netto per dag op fulltime basis. Hierin wordt geacht opgenomen te zijn: elektriciteitsverbruik, waterverbruik, gasverbruik, koffie en thee, wc-papier en afschrijving van buro en stoel. Bij een BYOD model zal de vergoeding verhoogd worden met € 0,50 per thuisgewerkte dag.
- in de eerste helft van 2022 wordt een pensioenmodel opgesteld die door alle WFC leden vanaf 1 januari 2023 minimaal toegepast zal worden.
- er komt onderzoek naar de mogelijkheid tot het algemeen verbindend verklaren van de CAO
- werkgevers moeten een transparante urenregistratie voor de werknemers voeren.
- alle gewerkte uren worden betaald, waarbij het rooster het uitgangspunt is en pauzes hierbuiten vallen.
download hier de tekst van het eindbod voor de CAO voor de facilitaire callcenters 2022
Naar de pagina van de CAO voor de facilitaire callcentersvoor de facilitaire callcenters
Niets meer missen over de cao callcenters?
Laatste nieuws
- 16-04-2024 - Eindbod CAO MITT (mode-, interieur-, tapijt- en textielindustrie) 2024 - 2025 afgewezen
- 16-04-2024 - Instemming werknemers met eindbod CAO kappers 2024 - 2025
- 10-04-2024 - Eindbod CAO waterbouw 2024 - 2025
- 04-04-2024 - Onderhandelingsresultaat CAO textielverzorging 2024 - 2025
- 03-04-2024 - Salarisverhoging per 1 januari 2024 CAO dibevo vastgesteld