Skip to main content
1 november
2022

Eindbod CAO callcenter branche 2022 - 2023

De werkgevers hebben een eindbod gedaan voor een nieuwe CAO voor de facilitaire contactcenters / callcenters met een looptijd van 12 maanden.

Het eindbod zal door de vakbonden voorgelegd worden aan de achterban.

 

De hoofdpunten van het eindbod zijn: 

 

Looptijd

1 januari 2022 t/m 31 december 2023

 

Salaris

Aanpassing van de minimum uurlonen per 1 januari 2023:

junior: € 11,94 bruto per uur 
medior: € 12,17 bruto per uur 
senior: € 12,41 bruto per uur 

Werknemers die meer verdienen dan de geldende minimum uurlonen, krijgen per 1 januari 2023 een verhoging. Zie daarvoor de tekst van het eindbod.

 

Diversen

  • vanaf 1 januari 2023 zijn de salarissen niet meer gekoppeld aan het wettelijk minimumloon
  • werknemers die beloond worden op basis van het minimumjeugdloon, ontvangen per 1 januari 2023 een verhoging van 16 procent ten opzichte van het minimumjeugdloon op 1 juli 2022
  • er wordt gestreefd om vanaf 202 een minimum uurloon van € 14,00 bruto te hanteren.
  • per 1 januari 2023 wordt de thuiswerkvergoeding minimaal gelijk gesteld aan de fiscale ruimte. Als de fiscale ruimte wordt uitgebreid, wordt het bedrag hierop aangepast. De verwachting is dat de vergoeding in 2023 € 2,15 per dag wordt. Voor medewerkers die thuis gebruik maken van hun eigen apparatuur, bedraagt de vergoeding € 2,65.
  • per 1 juli 2023 wordt een pensioenregeling ingevoerd voor alle CAO medewerkers.
  • er komt een onderzoek naar de functiewaardering / functie indelingen.

 

downloaddownload hier de tekst van het eindbod CAO facilitaire contactcenters 2022 - 2023

 

Naar de pagina van de CAO voor de facilitaire contactcenters

 


Publicatiedatum: 1 november 2022

Volg ons op social media

Facebook   social 1 round twitter  social 1 round linkedin  social 1 round instagram


Niets meer missen over de cao callcenters?

Meld je hier aan voor de gratis nieuwsbrief! Meer dan 400 personen gingen je reeds voor!